Mandy TRAVEL

We love Maastricht!

3 januari 2017

Een heerlijk verblijf in het Stayokay Maastricht

Zo af en toe zijn wij echte geluksvogels! Voor Shopaholiek mochten we twee dagen in Maastricht verblijven en overnachten in het Stayokay hotel. Het hotel, op een mooi plekje gelegen aan de Maas, is ideaal voor gezinnen met kinderen. Het heeft een perfecte ligging vlakbij het centrum.

Buiten een schoolreisje op de lagere school was ik nog nooit in Maastricht geweest. Ik had al wel gehoord van vriendinnen dat het zo’n leuke, gemoedelijke stad is en heel leuk om te shoppen. Een paar dagen geleden vertrokken wij richting Maastricht. Na een drukke periode voor mij en mijn gezin had ik wel zin om er even tussenuit te gaan. We werden heel vriendelijk ontvangen in het Stayokay hotel. Gelukkig konden we meteen naar de kamer, waar we al onze spullen konden laten. De kamer was echt een verrassing. Het is netjes en eenvoudig, en o zo leuk voor kinderen. We hadden een tweepersoonsbed met hierboven een stapelbed en ernaast stond ook nog een stapelbed. In totaal dus goed voor 5 slaapplaatsen. En nog een leuk bankje onder het brede raam waardoor we een prachtig uitzicht hadden op de Maas. En ook niet geheel onbelangrijk in deze tijd: er is gratis WIFI mét goed bereik.

Nadat we onszelf dik hadden aangekleed (het was -3!) gingen we op weg naar het centrum van Maastricht. De route leidde ons door een parkje, langs de oude stadsmuren zo richting het centrum. Het eerste plein dat we tegenkwamen zat overvol, overal terrasverwarming en zelfs verwarmde kussens. Er hing een gezellige sfeer. We kwamen aan in een drukke winkelstraat waar we de leukste winkels hebben bezocht. In een heel sfeervol restaurant aan het Vrijthof hebben we gegeten, buiten op het terras en zelfs zonder jas.

Het bezoek aan de kerstmarkt was het hoogtepunt van de dag. Zo ontzettend leuk en gezellig. Naast de vele kraampjes zijn er leuke attracties voor de kinderen, zoals een draaimolen en het gigantische reuzenrad. Ik wilde er eerst niet in (heb een beetje last van hoogtevrees) maar gelukkig heeft Senna me overgehaald. Het uitzicht bovenin was magisch mooi! In het midden van de kerstmarkt stond een ijsbaan, waar we konden schaatsen. We hebben het huis bezocht van de kerstman, die echt de tijd nam voor de kinderen. Julian mocht zijn mooiste kerstliedje zingen en Senna deed een stukje van haar dans voor. Zo nu en dan zijn we ergens binnen gegaan om onszelf weer even op te warmen met warme chocomel en slagroom.

Het was fijn ontwaken de volgende ochtend in onze hotelkamer. We werden wakker met een winters uitzicht over de Maas. Na het uitchecken en het heerlijke ontbijt zijn we nog even de stad in gegaan om wat laatste inkopen te doen. Tegen de avond kwam er helaas een einde aan ons tripje, we moesten weer naar huis. Onze minivakantie in Maastricht bij het Stayokay hotel was fantastisch en we waren net op tijd thuis om Oud & Nieuw te vieren met onze vrienden.

Meer informatie:

Stayokay Maastricht

Kijk voor meer informatie ook eens op de facebookpagina van Stayokay Maastricht.

Het uitzicht vanuit onze hotelkamer was prachtig. Je keek zo over de Maas en Julian vond de boten natuurlijk helemaal geweldig.

Tijdens een korte wandeling loop je langs de oude stadsmuren zo het centrum in van Maastricht.

Stayokay Maastricht

Onze tiener is gefascineerd door MAC make up, dus geen enkele Bijenkorf lopen wij zomaar voorbij.

Een Lush winkel hebben ze niet bij ons in de buurt; gelukkig wel in Maastricht!

Na het eten werd het tijd voor een bezoek aan de kerstmarkt op het Vrijthof. Julian vond de lichtjes prachtig en Senna kocht nog even iets lekkers voor opa.

Stayokay Maastricht

In de rij voor het reuzenrad.

Het uitzicht vanuit het reuzenrad was prachtig. Op de foto linksonder zie je in het midden van de kerstmarkt de ijsbaan.

Senna liet een kaars maken van haar eigen hand.

Stayokay Maastricht

Op de foto rechtsonder zie je een wensboom, waar iedereen zijn grootste wens in kon hangen. De opbrengst is voor het goede doel.

Ook voor Julian was er genoeg te beleven. Zijn blije gezichtje spreekt boekdelen.

Na een spelletje in de lobby werd het voor Julian tijd om naar bed te gaan. Hij vond het superleuk om in het stapelbed te liggen.

Stayokay Maastricht

Na het lekkere ontbijt werd er nog even een spelletje gespeeld, waarna we de dag nog hebben doorgebracht in Maastricht.

Senna heeft een vlog voor jullie gemaakt om nog een betere impressie te kunnen geven van de kerstmarkt.

Facebook Comments Box
Mandy Stoop
Laatste berichten van Mandy Stoop (alles zien)